14 Nisan 2008 Pazartesi

KOLONİLERİN TEMİZLİĞİ

Cuma günü mesai bitimi ekibi topladık yine Gönen'e hareket ettik. Hafta sonu planında arıların genel temizliği yapılacak.
Cumartesi sabah arılara vardık. Arılar çok güzel bir şekilde çalışıyorlar. Ekibin diğer bölümü Gönen' den geldiler.


Hardallar açmış. Arılar bol bol polen getiriyorlar. Üçgüllerde açmak üzere.



Ekipmanlar hazırlandı görev taksimatı yapıldı. Bizim ufaklık benim körükçüm. Benim görevim temizlenip yakılan kovanlar ile arılı kovanları değiştirmek.

Temizlenmiş kovanlara arıları aktarıyorum. ekibin diğer üyeleri kovanlardaki propolisleri temizleyip kovanları yakıyorlar. Arıların genel mevcutlarını kayıt altına aldık. arılar bir haftada çok değişmişler. Çiçekler vergi vermeye başlamış arılar birden fırlamışlar. Kolonilerimin yarısına kat attım.


Cumartesi ancak arıların yarısının temizliğini yapabildik. Akşam üzeri artık sadece petek takviyesine geçtim. Kolonilerin hepsine kabartılmış petek verdim.

Pazar günü sabah tekrar arılığa geldik. Bir gün önce ekibin diğer üyeleri babam ve valide İstanbul'da oldukları için yok idiler. Bu gün ekibe onlarda katıldı. Akşam ilave attığım kolonilere petek 5 er çıta vermiş idim. Fazla petek yanımızda yok idi. Sabah ilk işim ilavelerin peteklerini tamamlamak oldu. Gördüğünüz gibi mübarekler hemen dalak indirmişler boş yerlere.



Neyse hemen tamamladık. :(
Ana indirilen dalaklara hemen yumurta basmış.



Çok şükür akşam üzeri temizliği tamamladık. Bir kaç tane boş kovan hazırladık. bizim gibi arıların yanında bekleyemeyenlerin arılarından kaçan oğulları yakalamak için. :)))

Acaip yorulduk. Daha birde bu yorgunluğun üzerine 135 km. araba kullanacağım. Ertesi günü mesai var.

3 yorum:

Taşkın ÖZŞAHİN dedi ki...

bu arının işine akıl sır ermez
ne yaparsan yap mutlaka dalak indirir
doğalı seviyor ne yapsın
mucize böcek bu mücize
dünyada üstüne yok yok
başarılar

emin benli dedi ki...

tek şey söylenebilir.MAŞALLAH

ali yener dedi ki...

neden kabartılmış petek veriyorsunki arıları takip et onlar şu an petek örmek istıyor
petek örüp yavru yapsın kabartılmış peteği bal zamanı verirsin.saygılar