21 Mayıs 2008 Çarşamba

SÜRÜSÜNE BEREKET !


Ana arılar eşleşmiş arılara vermeye hazır. Arıları böldük anaları kovanlara verdik.

Benim arı bölme taktiğim. Hemen 3 çıta açık gözlü çerçevelerden genç arıları silkiyorum. Genç arının anayı kabul etmesi daha kolay. Bir ballı polenli çerçeve veriyorum. 1 tane kabartılmış petek İki tanede temel petek takılmış çıta veriyorum. ana kafesini yerleştiriyorum. Arı kovanını o gün kapalı tutuyorum. Kovanı oradan alıp başka bölgeye götürüyorum. Peteklerde yavru olmamasına dikkat edilmesi lazım. Eğer bir tane ana yapabileceği larva bulunursa anayı öldürebiliyor. Ben arıyı zayıf bölerim. Ertesi gün koloniyi kontrol eder gözden kaçmış yumurta veya larva olup olmadığını tespite çalışırım. Olmadığından emin olunca kafesin kekli tarafını açar arıların keki yiyerek anayı çıkarmasını sağlarım. Ana yumurtayıp gözler kapanınca diğer kolonilerden takviyeye başlarım. Gözler kapanınca artık ana koloniye hakim olmuş diğer arılar kıskanmaz hale gelmiş olur.

Artık koloniler bölündü arılarımı çoğalttım. Şimdi sıra arıları bala hazırlamaya geldi. Karaçalılar açtı. Havada ısınmaya başladı. Bal akımı başladı. İnşaallah havalar bir süre iyi gider arılar bal depolarlar.

Not: Bilgisayarım arılarda olduğum sürede yanımda olmadığından internet kafelerede güvenmediğimden yazılarımı gününde yayınlayamıyorum.

Hiç yorum yok: